luni, 21 martie 2016

Recenzie Fulgi de iubire si Jurnalul unui adolescent timid

Hi there!

M-am gândit că nu am mai scris de mult timp pe blog, fiind destul de ocupată cu şcoala şi abia având timp să citesc ceva în 2016, şi am hotărât să fac un update şi să recomand câteva cărţi pe care am apucat totuşi să le termin anul acesta.

Chiar dacă am început să o citesc în 2015, am terminat Let it snow (de John Green, Lauren Myracle şi Mauren Johnson) în 2016. Cartea e formată din trei short-stories, poveşti care au totuşi legătură. Chiar dacă după prima poveste nu înţelegi prea multe şi vrei neapărat o continuare, în cea de-a doua ne sunt date detalii despre finalul poveştii precedente. Până acum am reuşit să citesc doar două cărţi de la John Green, printre care Sub aceeaşi stea şi De 19 Katherine şi chiar îmi place stilul lui. De Lauren Myracle nu am auzit până acum, spre ruşinea mea, iar de la Maureen Johnson ştiu doar de cartea 13 plicuri albastre, pe care intenţionez să o citesc.

Nu e neapărat nevoie să citeşti Let it snow iarna, însă într-un weekend de decembrie, cu un ceai verde (sau de ce vreţi voi, eu prefer ceaiul verde:)) ), mi se pare ideal să te pui sub pături citind-o, pentru că are un spirit de sărbătoare, că să zic aşa, un spirit festiv, si la final sigur iti va aduce un zambet pe faţă.

O altă carte pe care am citit-o în 2016 este The perks of being a wallflower, sau Jurnalul unui adolescent timid.
Aveam cartea în biblioteca de mai mult de doi ani, însă după ce am văzut filmul şi am ştiut finalul, nu am mai fost aşa curioasă să o încep. Până în 2016, totuşi, am cam uitat ce se întâmplă în film şi am zis să îi acord o şansă. Şi bine am făcut! Nu pot să spun că este una dintre preferatele mele, însă m-a lăsat puţin gândindu-mă la ea, pentru că în spatele paginilor şi a personajelor, se află poveştile multor adolescenţi cu probleme asemanatoare.

Romanul se învârte în jurul mai multor teme sociale, precum viaţa în liceu, sexul şi drogurile. Charlie este un adolescent timid (şocant, nu?!), pasionat de literatură care, după moartea mătuşii sale, începe să trimită scrisori de tip jurnal unei persoane anonime. Nu are prea mulţi prieteni, iar cel mai bun prieten al lui s-a sinucis în urmă cu câteva luni. La liceu, o va cunoaşte pe Sam şi pe fratele acesteia, Patrick, personaje cu ajutorul cărora Charlie va reuşi să treacă prin primul lui an de liceu.
Va las pe voi să descoperiţi restul întâmplărilor, însă va pot spune că această carte NU este o pierdere de timp, şi cu siguranţă vă va schimba, măcar un pic, percepţia despre lume şi vieţile încurcate (în unele cazuri) ale adolescenţilor.

Anul acesta am reusit sa citesc si Omul din castelul inalt De Philip.K.Dick, iar momentan citesc Minti primejdioase de Alexandra Bracken. O sa revin cu alte recenzii scurte intr-un alt articol, cat de curand.

Astept pareri despre cartile mentionate in articol, in comentarii :D
Happy reading!